czwartek, 8 stycznia 2015

Dietetyczne ciasto marchewkowe



To mój kolejny eksperyment z ksylitolem. Dietetyczne ciasto marchewkowe :) Dietetyczne dlatego że nie zawiera tłuszczu, mąki pszennej i zwykłego cukru. Mimo braku tych składników jest słodkie, wilgotne i bardzo smaczne. Nadaję się jako przekąska dla diabetyków. A jak się jeszcze okazało jako świetna przekąska dla dzieci :) Moja Julka oszalała na jego punkcie, byłam w szoku jak mówiła "mamo daj jeszcze ciasto". Zdziwiłam się bo przecież zawiera otręby i żurawinę  - nic co mogłoby smakować bardzo dzieciom.
Jeśli ktoś nie posiada robota kuchennego, albo zepsuł mu się w trakcie (tak jak mi), to zrobienie tego ciasta wymaga sporo pracy, ale w takim robocie to pestka.

Składniki:

- 1 kg marchewki
- 6 jajek
- 10 łyżek otrębów owsianych
- 5 łyżek mąki kukurydzianej
- 100 g ksylitolu
- 1 łyżka cynamonu
- 1 łyżeczka mielonych goździków
- 1 łyżeczka mielonego imbiru
- 1 łyżeczka kardamonu
- tabliczka gorzkiej czekolady (100 g)
- 100 g suszonej żurawiny
- 1/2 łyżeczki soli

Marchewkę obieramy i ścieramy na drobno. Można przy pomocy robota kuchennego albo pomęczyć się tak jak ja na zwykłej tarce, a potem trochę zblendować.

Jajka ubijamy razem z ksylitolem, dodajemy cynamon, goździki, imbir, kardamon. Dalej miksujemy.

Następnie dodajemy otręby, mąkę kukurydzianą i sól. Mieszamy łyżką.

Czekoladę ścieramy na drobno i dodajemy do ciasta,. Mieszamy, dodajemy żurawinę, a na końcu marchewkę. Wszystko razem mieszamy. Wykładamy na wysmarowaną tłuszczem formę. Ja piekłam w prostokątnej blasze 24x36, można trochę w mniejszej to ciasto będzie wyższe.

Wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy przez 20 minut, potem zmniejszamy temperaturę do 160 stopni i pieczemy 70 minut.






Zapożyczony ze strony diabetologia online

1 komentarz: