sobota, 2 sierpnia 2014

Kruchy placek ze śliwkami


Przepis na to ciasto dostałam od koleżanki Marty jakieś ładne parę lat temu. Placek ten zawsze u mnie gości w sezonie śliwkowym :) Marta dała mi też przepis na krówkę na krarersach, ale jeszcze jej nie próbowałam zrobić, bo zawsze przerażał mnie ogrom składników, ale jak tylko zrobię na pewno się podzielę na blogu :)

Składniki:
Ciasto
- 3 szklanki mąki
- 1 kostka masła lub margaryny
- 3 łyżki cukru
- 5 żółtek
- 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Piana
- 5 białek
- 1 szklanka cukru
- 1 kg śliwek

Wszystkie składniki na ciasto zagnieść. Oddzielić 1/3 ciasta, podzielić na małe kule i włożyć do zamrażalnika. Pozostałe ciasto wyłożyć na posmarowaną tłuszczem blachę (24x40). Włożyć do lodówki na ok godzinę. Potem wyjąć i lekko podpiec, jakieś 5-7 min w nagrzanym piekarniku.

Ubić pianę z białek, dodać cukier i ubijać jeszcze trochę. Na podpieczone ciasto wyłożyć przekrojone na połówki wypestkowane śliwki, następnie na śliwki pianę, a na pianę zetrzeć na tarce na grubych oczkach ciasto z zamrażalnika. Piec ok 45 min w temperaturze 180 stopni.




7 komentarzy:

  1. Wygląda Pysznie. I łatwe. Miałabyś przeciwko, gdybym je zrobiła kiedyś w kawiarni? 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu byłabym zachwycona :)

      Usuń
    2. Cieszę się bardzo. Chyba jutro w takim razie ten placek zagości u mnie. :-))

      Usuń
  2. Pychotka! Chyba wykorzystam przepis w weekend :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie kombinacje:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Monia, a czy w tym przepisie nie trzeba dać śmietany do ciasta? czy to jest takie typowo kruche ciasto? Bo mi wyszło takie dosyć twarde.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam dzisiaj w kawiarni placek z Twojego przepisu. "Poszła" cała blaszka. bardzo wszystkim smakował. Dzięki Monia. Jutro zrobię ciasto cytrynowe. :-))

    OdpowiedzUsuń