wtorek, 10 czerwca 2014

Kurczak w cieście francuskim

Bardzo prosty przepis, jest przy nim mało pracy a wygląda jakby ktoś poświęcił mu sporo czasu :) Kiedyś w środek wkładałam pieczarki podsmażone z cebulką, też bardzo fajnie smakuje. Za pierwszym razem zrobiłam dwa takie "zaplatańce" dla mnie i dla męża, ale nie byliśmy w stanie tego zjeść więc od tamtej pory robię tylko jeden i dzielę na pół.

Potrzebujemy:

- pierś z kurczaka
- ciasto francuskie
- szpinak mrożony rozdrobniony (nie trzeba go dużo, kiedyś kupowałam taki w formie kostek w biedronce to wystarczyły dwie)
- 2 ząbki czosnku
- łyżka masła
- sól, pieprz
- jajko
- ser żółty

Pierś z kurczaka rozcinamy i przyprawiamy pieprzem i solą. Szpinak podsmażamy na patelni z masłem i czosnkiem. Wystudzony szpinak układamy na mięsie, kładziemy na to ser żółty.


Całość zaplatamy w ciasto francuskie. Układamy na cieście kurczaka, tniemy brzegi na takie paski i zakładamy naprzemiennie.



 Smarujemy roztrzepanym jajkiem. Wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 25-30 minut.




2 komentarze: