sobota, 11 października 2014

Zupa krem z dyni


Jeśli ktoś lubi zupy krem, to zupka dyniowa jest idealna. Mi bardziej smakuje niż krem z brokułów, 

Składniki:

- dynia, ja użyłam takiej ok 1 kg
- 2 ziemniaki
- 2 marchewki
- mała cebula
- masło
- pieprz, sól



Dynię obieramy ze skóry, wycinamy środek z pestkami i to co nam pozostało kroimy na kawałki.



Ziemniaki i marchewkę obieramy, również kroimy na kawałki i dodajemy do dyni. To samo z cebulą.


Warzywa podsmażamy przez jakieś 5 min na maśle, powiedzmy na jakiś dwóch łyżkach. Po tym czasie dolewamy wody, tak aby mniej więcej przykryło wszystko co mamy w garnku. Gotujemy na wolnym ogniu ponad 30 minut od czasu do czasu mieszając. Po tym czasie blendujemy zupę na gładki krem. Przyprawiamy pieprzem i solą, można dodać odrobinę gałki muszkatołowej. 
Podajemy z grzankami :)









2 komentarze:

  1. Uwierzysz Moniś, że ja NIGDY nie jadłam dyni. Ba, nawet lampki na Halloween nigdy nie robiłam :P Dobre, że chociaż wiem jak dynia w ogóle wygląda heh. Buziak!

    OdpowiedzUsuń