środa, 24 września 2014

Sernik wiedeński

Sernik wiedeński to mój ulubiony sernik, jest miękki i wilgotny. Doskonały do pysznej kawki :)




Składniki:

- 1 kg twarogu półtłustego, zmielonego przynajmniej dwukrotnie (nie może być kwaśny i chudy
- 6 jajek
- 1/2 kostki miękkiego masła
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- cukier waniliowy
- 1 szklanka cukru
- aromat waniliowy
- według uznania: bakalie, skórka pomarańczowa

Sposób przygotowania:

Żółtka ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym do białości. Stopniowo dodajemy twaróg, dalej ubijając, dodajemy masło i mąkę. Na końcu bakalie. Z białek ubijamy pianę i delikatnie mieszamy z powstałą masą.

Pieczemy w temperaturze 170 stopni przez około godzinę. Tortownica o średnicy 23 cm. Podczas pieczenia można przykryć folią aluminiową żeby pozostał jasny.





Ważne zasady przy pieczeniu sernika:

- po upieczeniu lekko uchylamy piekarnik, pozostawiamy tak jakiś czas, potem dopiero wyciągamy
- ważne żeby składniki miały temperaturę pokojową
- smarujemy boki tortownicy masłem, jeśli nie posmarujemy może popękać, ja smaruję całą tortownicę w środku i posypuje bułka tartą
- najlepiej pokroić go dopiero jak odstoi 12 godzin
- często się zdarza że pęka na górze, ale to mu dodaje tylko uroku :) w cukierniach widziałam takie gładziutkie bez pęknięć ale nie wierzę że nie ma tam czegoś sztucznego.

2 komentarze:

  1. Miękki i pyszniutki zapewne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazdroszczę wypieku, bo ja z sernikami prowadzę wojnę i niestety wszystkie potyczki przegrywam :/

    OdpowiedzUsuń