niedziela, 13 kwietnia 2014

Podstawowy przepis na maffinki

Maffinki robię bardzo często, bo robi się je prosto i szybko. Mam przepis podstawowy do którego mogę dodawać dowolne składniki i go modyfikować, tylko cupcake's robię z innego przepisu, a to też maffinki tylko że dodatkowo z kremem na wierzchu. Wczoraj zrobiłam maffiny jagodowe, bo mam pełną zamrażarkę jagód z którymi coś muszę zrobić. Mąż własnie uwielbia te i takie z kawałkami czekolady. Robiłam też kiedyś marmurkowe, podzieliłam ciasto na dwie części do jednej dodałam kakao i potem nakładając w papilotki nabierałam łyżkę ciasta białego i ciemnego. Robiłam też ze świeżymi truskawkami albo z bananami.



 Przepis:

- 2 szklanki mąki
- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
- 3/4 szklanki cukru
- 1 jajko
- 1 szklanka mleka
- pół kostki masła

Masło rozpuszczamy. Mieszamy osobno składniki suche (mąka, proszek do pieczenia, cukier) i mokre (masło, mleko, jajko). Po dodaniu masła mogą się zrobić grudki ale nie jest to problemem :) Dodajemy mokre do suchych i mieszamy. Dodajemy wybrane przez siebie dodatki, owoce albo np pokrojoną w kostkę czekoladę.
Do maffinkowej formy wkładamy papilotki, ja smaruje pędzelkiem maczanym w oleju brzegi papilotek, wtedy papierek ładnie odchodzi z babeczki i nie odrywają się jej kawałki. Wkładamy ciasto do papilotek. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, ja piekę z termoobiegiem przez 15-20 min, aż się zarumienią. Trzymam z reguły 20 minut wtedy mają taką chrupiącą skorupkę z wierzchu.


1 komentarz:

  1. Ale piękne te maffinki. Czemu nie chwaliłaś się , ze założyłaś bloga? Dodaję do obserwowanych. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń