niedziela, 1 marca 2015

Leniuszki



Nie są to typowe pierogi leniwe, ale mix z kopytkami. Standardowe leniwe nie mają w składzie ziemniaków i jajko dzieli się na żółtko i pianę z białek. Przepis powstał jak kiedyś zrobiłam kopytka, a mój mąż powiedział, że on chce kopytka z serem takie jak robi jego mama. Więc dodałam ten ser i zrobiłam. Okazało się że teściowa też robi takie z ziemniakami, więc nie ja to wymyśliłam pierwsza:P

Składniki:

- 1 opakowanie twarogu
- ziemniaki (nie wiem ile g ale gotowałam w litrowym garnku)                                                               - mąka - mąkavpszenna
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej
- 1 jajko

Ziemniaki gotujemy do miękkości, odcedzamy i ubijamy, bądź przeciskamy przez praskę. Do ziemniaków dodajemy twaróg i rozgniatamy widelcem, albo ubijamy razem z ziemniakami. Ja używam takiego oto sprzętu.


Dzielimy ziemniaki z twarogiem na 4 części, wyjmujemy jedną ćwiartkę i zasypujemy ją mąką pszenną. Dodajemy jajko i łyżkę mąki ziemniaczanej. Zagniatamy ciasto. Aby dodać twaróg ziemniaki mogą być ciepłe, jeśli chcemy dodać mąkę muszą już wystygnąć.

Stolnicę podsypujemy mąką, ciasto formujemy w wałki, lekko je spłaszczamy i kroimy nożem w rąby.









Leniuszki wrzucamy do wrzącej osolonej wody. Wyciągamy po kilku minutach jak wypłyną.

Podajemy posypane cukrem. Ja lubię też dodać cynamon.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz