piątek, 19 grudnia 2014

Dietetyczne muffinki z jagodami



Ostatnio szukam rozwiązań na ciasta bez dodatku cukru i mąki pszennej. Wczoraj na obiad zrobiłam np racuszki z mojego przepisu (przepis) ale użyłam mąki orkiszowej. Nie zmieniło to smaku, a o ile zdrowsze. Mało tego, pomimo cukru który dodałam, po zjedzeniu dwóch niewielkich placków poziom glikemii mi nie przekroczył normy.

Odkryłam przepis na muffinki bez mąki, cukru i masła. Byłam ciekawa jak mogą smakować skoro nie zawierają najważniejszych składników :) Spróbowałam i okazało się, że są bardzo smaczne. Testowałam na gościach i dorosłym smakują,dzieciom już trochę mniej, Julka skusiła się połóweczkę, ale 7 letnia córka mojej koleżanki stwierdziła że coś nie słodkie. Dla osoby na diecie tak jak dla mnie smakują rewelacyjne :)

Składniki:

- 4 łyżki otrębów pszennych
- 8 łyżek otrębów owsianych
- 4 jajka
- 4 łyżki serka homogenizowanego naturalnego ja użyłam Bielucha
- 5 łyżek słodzika naturalnego lub cukru brązowego (wykorzystałam stewię)
- 1 łyżka startej skórki z cytryny
- ok 200 g jagód, użyłam mrożonych, można użyć też innych owoców
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli

Żółtka utrzeć z cukrem, solą i cytrynową skórką. Dodać serek i wymieszać. Dodać otręby, proszek do pieczenia – lekko wymieszać łyżką. Ubić pianę z 4 białek, delikatnie połączyć z masą, na końcu dodać jagody i lekko przemieszać. Włożyć w papilotki wcześniej posmarowane cienką warstwą oleju, ułożyć w muffinkowej formie.  Piec 30 minut w piekarniku z termoobiegiem w temperaturze 180 °C.




Skorzystałam z przepisu na stronie: diabetologiaonline.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz