poniedziałek, 1 grudnia 2014

Mały głód, czapka i buciki


A oto ciąg dalszy moich szpitalnych dzieł. Z pozostałości żółtej włóczki zrobiłam dla Julci małego głoda. Nie jest idealny bo powinien być trochę krótszy i grubszy, ale robiłam z głowy, bez schematu. Ważne że Julci się spodobał :)




A to komplecik dla Jasia: czapeczka i buciki. Lekarz który wczoraj był na obchodzie wieczorem, powiedział, że czapeczka powinna mieć ok 11 cm średnicy, jak dla takiego noworodka. Zmierzyłam i okazało się że jest idealna, buciki mogłyby być mniejsze :) Ale będą na później :) Najwyżej zrobię drugie. Te zaczęłam od 8 oczek łańcuszka, a że włóczka gruba to podeszwa ma ok 10 cm.




Czapkę robiłam z najprostszego wzoru. Uszy natomiast wg opisu.

Opisowy wzór na ucho misia:
1 rząd: 3 oczka łańcuszka, połączyć ze sobą oczkiem ścisłym
2 rząd: 6 słupków w środek tego kółeczka, oczko ścisłe, odwracamy robótkę
3 rząd: 2 oczka łańcuszka, w 1 i 2 oczko słupki, w 3 oczko 2 słupki, w 4 oczko 1 słupek, w 5 oczko 2 słupki, w 6 oczko 1 słupek

W zależności od oczekiwanego rozmiaru ucha można dodawać kolejne rzędy
4 rząd: w 3 pierwsze oczka po 1 słupku, w 4 oczko 2 słupki, w 5 oczko 1 słupek, w 6 oczko 2 słupki
Kolejny rząd będzie miał 2 słupki w 5 oczku itd.

Jeśli chcemy wypełnienie ucha innym kolorem, to robimy takie uszko inną włóczką o jeden rząd mniejsze i zszywamy.




Podeszwę do bucików robiłam ze schematu:


Jeśli chodzi o resztę bucika to obejrzałam na YouTube tutorial, trochę nieskładny ale udało mi się rozpisać wzór. Może się komuś przyda :)

Opisowy wzór na kozaczka:
1 rząd: w każde oczko półsłupek, zaznaczyć środek na czubku bucika
2 rząd: do 4 oczek od środka bucika zrobić półsłupki, potem przerobić po dwa oczka razem 4 razy, dalej do końca półsłupki
3 rząd: półsłupki w każde oczko
4 rząd: półsłupki do 4 oczka od środka bucika, potem przerobić po dwa oczka 4 razy, dalej półsłupki
5 rząd: półsłupki do 4 oczka od środka bucika, potem przerobić po dwa oczka 4 razy, dalej półsłupki
6 rząd: półsłupki do 6 oczek od środka, 5 oczek ścisłych, przerobić 2 oczka razem, 5 oczek ścisłych, dalej półsłupki
7 rząd: półsłupek w każde oczko
8 rząd: półsłupki do 2 oczek od środka, potem 4 słupki, dalej półsłupki
9 - 18 rząd: półsłupek w każde oczko

2 komentarze:

  1. Cuda! Dla mnie zrobienie takich fantastycznych rzeczy to coś nie do osiągnięcia.

    OdpowiedzUsuń
  2. No śliczności tworzysz Monia, ale co to się stało, że wylądowałaś w szpitalnych murach? Czy to już czas? Odezwij się. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń