środa, 10 grudnia 2014

Sałatka kurczak premium



Ostatnio sałatkę z kurczakiem z McDonalda mogę jeść na okrągło. Mój kochany mąż przywoził mi ją do szpitala. A że dieta mocno ogranicza moje zachcianki, taka sałatka to jak największy rarytas. Często ją jadłam i w końcu postanowiłam odtworzyć jak wróciłam do domu, bo skomplikowana to ona nie jest :) Najbardziej lubię ją z sosem winegret. Składniki które rozpisałam to taka jedna porcja, jak na zdjęciu.

Składniki:

- mix sałat, pół opakowania
- 5-6 pomidorków cherry
- połowa pojedynczej piersi z kurczaka
- przyprawa do gyrosa
- kawałek marchewki
- 2 kromeczki chleba
- plaster sera żółtego
- ja dodałam również odrobinę papryki
- łyżka oleju

Na sos:

- 3 łyżki soku z cytryny
- 3 łyżeczki musztardy
- 9 łyżek oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego
- 1 ząbek czosnku
- sól, świeżo zmielony pieprz
- 1 łyżeczka miodu
- 1 łyżeczka oregano

Pierś z kurczaka kroimy na kawałki, przypruszamy przyprawą do gyrosa, smażymy na oleju. Układamy na papierowym ręczniku żeby odsączyć tłuszcz. Chleb kroimy w kosteczkę, wkładamy na parę minut do piekarnika, żeby zrobiły się z niego grzanki. Ja użyłam razowego pieczywa bo jasnego nie mogę ale spokojnie może posłużyć do tego chleb tostowy. Można też taki chleb uprażyć na patelni. Na talerzu układamy mix sałat, przekrojone na połówki pomidorki, paprykę pokrojoną w kostkę, ser pokrojony na kawałki, marchewkę startą na tarce na grubych oczkach. Najlepiej ścierać ją wzdłuż dłuższego końca, żeby paseczki były długie. Na sama górę układamy kurczaka i grzanki.

Żeby zrobić sos musimy połączyć wszystkie składniki za pomocą trzepaczki, czosnek najlepiej przecisnąć przez praskę, ale może być też drobniutko posiekany.

Na koniec polewamy sałatkę sosem.


1 komentarz: