środa, 24 grudnia 2014

Bombka na szydełku



W tamtym roku robiłam na szydełku gwiazdki na choinkę, w tym roku postanowiłam zrobić bombki, ale nie takie które wiesza się na choinkę, tylko takie, które stawia się na stojaczku. Jak widziałam jak ślicznie wyglądają choinki całe ozdobione robótkami szydełkowymi, czyli bombkami, dzwoneczkami, aniołkami, łańcuchami i sopelkami, to zapragnęłam takiej, ale trzeba się zabrać do pracy dużo wcześniej przed świętami. Więc za rok ubieram naszą małą choinkę całą w szydełkowe dzieła :) Postanowione!

Bombek zrobiłam tylko dwie, jedną na próbę dla nas, a drugą na prezent. Nie kombinowałam ze schematami i tą drugą zrobiłam z tego samego, ale mniejszym szydełkiem i od razu efekt inny.

Oto schemat z którego korzystałam. Bombka składa się z dwóch części które się potem ze sobą łączy pikotkami.


Usztywniałam je na cukrze, pierwszą nie namoczyłam równomiernie i w niektórych miejscach była miękka przez co się odkształciła, ale to moja pierwsza w życiu więc można mi to wybaczyć. Rozpuściłam dwie łyżki cukru w dwóch łyżkach wody i w tym roztworze namoczyłam robótkę. Potem wycisnęłam nadmiar. A następnie w środek włożyłam balon, nadmuchałam i powiesiłam do wyschnięcia.




Przebija się balon i pozostaje piękna ażurowa bombeczka :)






2 komentarze:

  1. Fajniuchna. Szkoda, że ja nic nie potrafię zrobić z takich klimatów;>

    OdpowiedzUsuń
  2. 51 year old Research Assistant II Fonz Cater, hailing from Beamsville enjoys watching movies like Iron Eagle IV and Inline skating. Took a trip to Town Hall and Roland on the Marketplace of Bremen and drives a Diablo. dlaczego nie sprobowac tego

    OdpowiedzUsuń