czwartek, 3 listopada 2016

Placuszki z dyni




Przepyszne placuszki z dyni. Ja użyłam dynii hokaido bo lubię najbardziej. Smakowały bardzo mojemu synowi, a na nim wrażenia nie robią dania mączne, nie zjada chętnie pancakes czy racuszków w przeciwieństwie do Julki :)



- 200 dag purre z dyni
- 1 i 1/3 szklanki mąki
- 50 g jogurtu naturalnego
- 2 jajka
- 2 łyżki oleju lub roztopionego masła
- 3 łyżki cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli

Aby zrobić purre z dyni trzeba dynię pokroić na mniejsze kawałki razem ze skórą. Wyciągnąć pestki. piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok 30 min do miękkości miąższu układając dynię na blaszce skórą do dołu.



Po upieczeniu czekamy aż dynia wystygnie, odcinamy od niej skórkę a miąższ blendujemy na gładką masę.

200 g miąższu z dyni mieszamy z jogurtem,ja użyłam greckiego. Dodajemy jajka i olej albo masło. Na koniec cukier. Wszystko mieszamy. Następnie dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia i solą. Wszystkie składniki mieszamy dokładnie na jednolitą masę, można też użyć miksera.

Rozgrzewamy patelnię i smarujemy ją odrobiną tłuszczu. Łyżką nakładamy ciasto i formujemy placuszki.

Smażymy z obu stron do zarumienienia.

Możemy je podawać z cukrem pudrem, cynamonem albo powidłami.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz